بعد از عمل بینی آیا امکان درمان دندان ها و یا انجام خدمات زیبایی بر روی دندان ها وجود دارد ؟! 

یکی از چالش های روبه رو بعد از عمل جراحی بینی ،موضوع رفتن به دندانپزشک و دریافت خدمات دندانپزشکی بعد از جراحی بینی است. آیا محدودیتی برای دریافت خدمات دندانپزشکی بعد از جراحی بینی وجود دارد؟ 

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله،محدودیت وجود دارد و این محدودیت برای انواع خدمات دندانپزشکی که ممکن است بعد جراحی به سراغ آن بروید متفاوت است، پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید، تا در مورد انواع درمان های دندانپزشکی بعد از عمل بینی صحبت کنیم.

 درمان 1) کشیدن دندان بعد از عمل جراحی بینی: بعد از عمل جراحی باید به مدت 4 ماه از کشیدن دندان آسیا و به مدت 6 ماه از کشیدن دندان عقل باید خودداری کنید .

درمان 2) عصب کشی دندان بعد از جراحی بینی: بعد از جراحی بهتر است به مدت 4 ماه صبر کنید و بعد از این بازه زمانی اقدام کنید اگر نیاز به عصب کشی ضروری بود می توانید با دندانپزشک و جراح بینی خود مشورت کنید.

 درمان 3) لمینیت و کامپوزیت بعد از جراحی بینی: برای انجام کارهای زیبایی نظیر لمینیت و کامپوزیت بهتر است حداقل 4 الی 6 ماه از جراحی گذشته باشد.

درمان 4) ایمپلنت بعد از عمل جراحی بینی : درمان ایمپلنت یکی از پر چالش ترین درمان های بعد از عمل جراحی بینی است و عموما پیشنهاد می شود حداقل 6 ماه پس از عمل جراحی برای ایمپلنت اقدام کنید 

درمان 5) ارتودنسی قبل و بعد از عمل جراحی بینی : خیلی از افراد قبل از جراحی بینی دارای ارتودنسی هستند،وجود پلاک ارتودنسی هیچ ممنوعیتی برای عمل جراحی بینی نیست اما در مورد انجام ارتودنسی بعد از جراحی بینی باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر نیاز به کشیدن دندان هست باید حداقل 4 الی 6 ماه از جراحی بینی گذشته باشد.

درمان 6) انواع جراحی روی دندان و یا لثه بعد از عمل جراحی بینی : برای عمل جراحی روی دندان و یا لثه باید کمی صبور باشید و زودتر از 5 الی 6 ماه بعد از عمل جراحی بینی اقدام نکنید.

درمان 7) جراحی دندان عقل نهفته بعد از عمل بینی : همانطور که در بالا گفته شد باید حداقل ۶ ماه از عمل شما گذشته باشد البته این زمان برای دندان عقل فک بالا تا ۸ ماه نیز توصیه می شود. پس برای دندان عقل بالا ۸ ماه و دندان عقل پایین ۶ ماه البته برای انجام هر کدام از این خدمات حتما با جراح بینی خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *